Aller Media kjøper Uniform
Aller styrker byrånettverket Ahead – kjøper seg inn i designbyrået Uniform
Byrånettverket Ahead Group er et av Nordens største byrånettverk med en omsetning på rundt 900 mill NOK og 500 medarbeidere. I nettverket i Norge inngår Redink, Hyper, OMG og NVFT. Felles for byråene i Ahead Group er at de alle er blant de ledende innen sine fagfelt, som bl.a. omfatter innholdsmarksføring, digital forretnings- og tjenesteutvikling, CRM, performance marketing, field marketing og events. Uniform ble etablert for 20 år siden og har de siste årene vokst til nærmere 20 ansatte med en årsomsetning på i overkant av 20 mill. kroner. I 2016 vil omsetningen ende på nærmere 26 mill. kroner. Selskapet bygger helhetlige opplevelser og løsninger. Byrået har befestet sin posisjon som et kompetansemiljø hvor design som strategisk virkemiddel skaper relevante løsninger i skjæringspunktet tjenester og merkevarer. Tilnærmingen til prosjektene er basert på tjenestedesign med vekt på brukerens behov og kundereisen. På kundelisten står store og ambisiøse oppdragsgivere som Jernbanedirektoratet, Bane NOR, Kunst- og designhøgskolen i Bergen, Stortinget, Stiftelsen Norsk Luftambulanse, NSB, Veidekke og Sjømatrådet.
Uniform har ambisiøse mål for utviklingen videre og har sett fordelen av å bli en del av en større konstellasjon. De skal legge enda mer ambisiøse planer ”Vi er stolte over hvor vi har kommet med en tydelig strategi og retning for byrået, høy kvalitet på alle leveranser, bevisst tenkning rundt forretningskritisk kompetanse kombinert med kontinuerlig fokus på å skape løsninger som begeistrer brukerne. Nå ser vi frem til å bli en del av et større nettverk med supplerende kompetanse, gleder oss til å starte samarbeidet og legge enda mer ambisiøse planer for fremtiden”, sier daglig leder Helle Thorkildsen.”Tjenestedesign er et fremtidig vekstområde som vil styrke det strategiske tjenestetilbudet fra Ahead Group, og ikke minst nyttiggjøre seg ressurser fra de eksisterende byråene i nettverket. Uniform er et spennende byrå med riktig kompetanse og attraktive kunder, som vil stå i sentrum for denne satsingen”, sier Rolf Hanche-Olsen, konserndirektør for strategi og nye forretningsområder i Aller Media. Weibull var rådgiver for Aller Media For ytterligere informasjon se hjemmesiden til Aller Media, samt pressedekning i Kampanje, dn.no, DN, Fagpressenytt